تاریخ انتشار:۱۴:۰۳ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: چشمه زیبا و خروشان 'کورسا' یکی از مناطق دیدنی شهرستان کهگیلویه است که آب سرد و جاری آن با عبور از کوه سترگ نیر مسیری به طول بیش از ۲۰ کیلومتر را طی می کند و در پایین دست تنگ پیرزال با بیرون آمدن از دل تخته سنگ‌ها شاهکار طبیعت را برای گردشگران در ایام نوروز به نمایش می گذارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، چشمه فصلی کورسا در ۱۴ کیلومتری حومه شرق شهر دهدشت واقع شده است.
کورسا نامی است قدیمی بر چشمه‌ای زیبا با آبی زلال و گوارا که از پر آب‌ترین چشمه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود و از دل رشته کوه‌های زاگرس بیرون می‌آید.
این چشمه در میان دو روستای موگرم و تنگه پیرزال واقع شده است و با خارج شدن از شکاف‌های تخته سنگ و جاری شدن در دشت، منظره‌ای زیبا و دل‌انگیزی را به وجود آورده است.
سفره رنگارنگ طبیعت سرسبز کهگیلویه در نوروز ۱۴۰۳ این روزها میزبان خیل عظیم گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است.

به گفته اهالی منطقه آب این چشمه از کوه برفی 'نیر' در دامنه های زاگرس تامین می شود و با توجه به بارش زیاد برف و باران در سال جاری زیبای این چشمه فصلی دوچندان شده است.
آبشار کمر دوغ، بافت تاریخی دهدشت، لگین راک، امام زاده سید محمود و میرسالار و آبشار طوف خیمه از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان و ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین